Mercedes-Benz G-Class este răspunsul Germaniei la Jeep, Hummer și Land Rover. Combinând luxul tradițional Mercedes cu o capacitate serioasă de off-road, G-Class, sau Geländewagen, cum este cunoscut formal, se simte în largul său pe traseul accidentat sau în fața unui hotel de lux. Și acum devine electric.
Mercedes a făcut aluzii la o versiune electrică a lui G-Class încă din 2021, iar acum a sosit în forma lui G580 cu tehnologie EQ. Așteptat să fie pus în vânzare în SUA ca model din 2025 alături de variantele revizuite cu benzină G-Class, utilizează tehnologia de propulsie electrică pentru a moderniza un design clasic și pentru a îmbunătăți capacitatea de off-road.
Spre deosebire de linia de EV-uri EQ a lui Mercedes, G580 păstrează stilul versiunilor sale cu benzină. Singurele diferențe identificabile sunt un capotă ridicată, aripi late care incorporează cortine de aer și un port de încărcare. Asta pentru că G580 folosește o versiune modificată a șasiului cu cadre de la alte modele G-Class, care a fost adaptată pentru a găzdui un pachet de baterii și motoare electrice.
Un tren de propulsie cu patru motoare generează 579 de cai putere și 859 de livre-picioare de cuplu, ceea ce va permite G-Class-ului electric să ajungă de la zero la 60 mph în aproximativ 4,6 secunde, conform estimării Mercedes. Viteza maximă este limitată electronic la 112 mph.
Datorită faptului că are un motor electric pentru fiecare roată, acest G-Class nu are nevoie de diferențiale mecanice blocabile pe față, în centru și spate, care ajută versiunile cu benzină G-Class să obțină tracțiune maximă pe suprafețe alunecoase. În schimb, G-Class-ul electric simulează diferențiale blocate ajustând automat cantitatea de cuplu pentru fiecare roată. De asemenea, fiecare motor are propria transmisie cu o treaptă redusă, oferind același efect ca și cutiile de transfer găsite în off-roader-ele cu combustie internă.
Cu toate că are un pachet de baterii de 116 kilowați-oră amplasat sub podeaua sa (și protejat de o placă de protecție ușoară din materiale mixte), G-Class-ul electric are o înălțime liberă de 9,8 inch, conform afirmațiilor Mercedes. De asemenea, se spune că poate trece prin apă până la 33,5 inch – mai mult decât modelele G-Class cu benzină. Alte cifre importante de off-road includ un unghi de atac de 32,0 grade, un unghi de plecare de 30,7 grade și un unghi de ruliu de 20,3 grade.
Trenul de propulsie cu patru motoare permite și unele funcții ingenioase. G-Turn permite G-Class-ului să vireze pe loc precum un tanc (deși doar pentru două rotații la un moment dat), G-Steering aplică cuplu la roțile individuale pentru a ajuta G-Class-ul să vireze mai strâns off-road, iar funcția de crawl inteligentă menține o viteză presetată pe suprafețe neregulate. Un tren de propulsie electric nu poate egala sunetul unui motor cu ardere internă, însă Mercedes i-a oferit G580 un sunet artificial denumit G-Roar.
Mercedes nu discută despre autonomie, dar încărcarea rapidă DC de 200 kilowați permite încărcarea de la 10% la 80% în aproximativ 32 de minute, conform afirmațiilor. Un încărcător la bord AC de 11 kW, capabil să încarce complet pachetul în 13,5 ore, este inclus, împreună cu același sistem de frânare regenerativă variabilă văzut anterior la alte EV-uri și hibrizi plug-in Mercedes. Acest lucru permite șoferului să aleagă cantitatea de regenerare prin intermediul paletelor de pe volan.
În interior, G580 oferă aceleași dotări luxoase ca și celelalte modele G-Class, astfel încât să te poți bucura de tapițerie din piele Nappa în timp ce te aventurezi prin noroi. Sistemul de infotainment Mercedes-Benz User Experience (MBUX) este preluat de la alte modele Mercedes și include CarPlay wireless de la Apple și Android Auto, precum și un afișaj digital de 12,3 inch și un touchscreen de 12,3 inch. Un sistem de cameră de 360 de grade permite, de asemenea, o funcție de „capotă transparentă”, afișând ceea ce se află direct sub partea din față a vehiculului, astfel încât șoferii să poată evalua corect terenul.
G580 cu tehnologie EQ va fi lansat în SUA în forma Edition One, cu opțiuni speciale de vopsire și detalii de finisaj exterior și interior. Mercedes nu discută despre prețuri, dar G-Class nu a fost niciodată ieftin. Însă la fel de puțin sunt și rivalii GMC Hummer EV SUV și Rivian R1S. Modelele electrice Jeep și Land Rover ar trebui să se alăture acestei nișe în creștere în curând, accelerând electrificarea off-road-ului.